Köpvillkor

Betalning
Priset anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i webshoppen den dag beställning görs.


Betalning kan ske på följande sett:

Kortbetalning
Du kan betala med VISA och Mastercard. Vi har inte tillgång till dina kortuppgiter och säker betalning tillämpas genom Klarna.

Faktura
Vi erbjuder i samarbete med Klarna fakturering till privatpersoner och företag. Betalningsvillkor 14 dagar. När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer. Det görs även en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen för att säkerställa att personen verkligen är den han/hon utger sig för att vara. Detta medför att din beställning endast kan skickas till din folkbokföringsadress.

Personuppgifterna sparas endast i vårt kundregister. Registret tillhör och används endast av Fröken Fräken.se och Klarna. Uppgifterna lämnas inte ut till andra företag eller personer.

Faktura följer med i paketet och du betalar enkelt till BankGiro eller PlusGiro. Betalningsvillkor mot faktura är 14 dagar.
En individuell kreditkontroll görs av Klarna.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta Klarna, telefon 08-120 120 00. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd/registrerad adress, vid köp över
2 000 kr görs sedvanlig kreditprövning. Mer information om "Faktura - 14 dagar"! och Klarna hittar ni på www.faktureramig.se

Hämta i vår butik
Du kan hämta i vår lagerbutik på Östermovägen i Sundsvall. Tider enligt överenskommelse. Gör gärna din beställningen via vår webshop även om du vill hämta varorna i butiken så vi kan packa och se till så allt du vill ha finns hemma. Har du inte hämtat dina varor inom 8 dagar annulleras din order.

Leveranstid
Leverans av beställa varor sker normalt inom 1-3 arbetsdagar om inget annat har angetts. Gäller dock med reservation för slutförsäljning och eventuella leveransförseningar. Vi meddelar i så fall detta så snart som möjligt.

Beställningsvara
Om produkten har angetts som en beställningsvara innebär det att vi inte har produkten i lager utan att vi beställer hem den när vi har fått din order. 
Observera att det ej är en öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror!

Leveranssätt
Om paketet är litet så levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmaste utlämningsställe. Vi använder oss av DHL och Posten. Kolla alltid att paketet är oskadat innan du lämnar utlämningstället.

Leverans till annan mottagares adress
Om du vill att leveransen ska ske till annan mottagares adress så anger du detta i fälten för leveransadress i kassan. Leverans till annan adress kan endast ske vid kortbetalning.

Fraktkostnad 
Fraktkostnaden är 59kr inom Sverige. Även för de möbler som ligger upplagda i webshopen!

Öppet köp / Retur
Du har full rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Skicka ett mail till oss med ordernr och vilken vara det gäller. Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar samt dina kunduppgifter. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så vi sätter in pengar på ditt konto inom 30 dagar. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror (varor vi ej har på lager som beställts speciellt för dig hos vår leverantör) samt rabatterade produkter.
Byte av vara - Samma villkor gäller som för öppet köp, se ovan. Sen debiterar vi dig den nya frakten på 59kr från butiken och till dig.
Fraktbolag - Du väljer själv vilket fraktbolag du använder när du skickar tillbaka paket men det är viktigt att det blir mailaviserat.

Skicka det till:
Fröken Fräken
Östermovägen 33
85462 Sundsvall
med mailavisering till info@frokenfraken.se


Ej uthämtande varor

Aviserade varor som ej hämtas ut av kunden och därför går tillbaka till Fröken Fräken debiterar vi returfrakt för!
Vi debiterar 200kr för att täcka våra hanteringskostnader samt frakter för ej uthämtade/utlösta paket där beställningens totala värde understiger 1000kr (inkl frakt, ev. fakturavgift) För beställningar som överstiger totalt 1000kr debiteras 400kr för att täcka våra kostnader. Vi ersätter ej förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats.

Reklamation
Kontrollera alltid paket medan du är kvar på uthämningsstället! Ser du en uppenbar skada på kartongen eller hör att det skramlar misstänkt så öppna paketet när du är kvar på utlämningstället! Personalen där anmäler att kartonen är skadad osv. Sen tar du kontakt med oss via telefon eller mejl info@frokenfraken.se OBS! En reklamation ska vara anmäld till oss senast tre dagar från att du har hämtat ut din vara! Uppge ditt ordernr i mejlet! Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem så tar du kontakt med oss då. Vi vill alltid se fotografi på både skadad vara och emballage. Vi står naturligtvis för eventuell returfrakt vid reklamationer. Sen skickar vi en ny vara till dig eller ger dig pengarna tillbaka.


Om du har några frågor får du gärna kontakta oss på e-post: 
info@frokenfraken.se
 eller telefon 060-61 82 00